Thursday, July 8, 2021

Produk Untuk Jerawat - TOPICIL

Assalamualaikum dan Salam PKP 3.0


Apa khabar semuanya? Macam mana semuanya bertarung untuk kekal di rumah? Saya sedikit lagi nak gila dah submit borang untuk daftarkan diri di Tanjung Rambutan. Saya tidak dapat pulang kampung since PKP 2.0 kerana kena kekal di Melaka disebabkan komitmen kerja. Apa yang saya buat untuk hilangkan stress? MAKAN. Kerja saya tawaf semua bakery di Melaka and no wonder la saya naik berat 2 kilogram. Tak apalah nanti kita diet bersama yer. Hahahaha.


Moh la kite berbincang pasal produk yang saya nak perkenalkan hari nim. Produk ini saya pakai sejak tahun 2008 sehinggalah sekarang. One of my beauty products. Produk nim diperkenalkan oleh my sister. I was not born beautiful but I feeling beautiful. Hahahaha. Ko rhase? Muka minta penampar. Produk ini produk wajib bagi saya untuk clearkan jerawat almaklumlah muka tak flawless pastu suka cuba produk kecantikan. Bila breakout, padan muka..mula la duk cari dan sapu produk nim malam-malam. Itu belum part belum jaga makan, pun penyebab jerawat. Ehmmm, susahnya nak cantik!!!!!



Memperkenalkan



TOPICIL


Topicil merupakan produk yang anda semua boleh beli dari farmasi. Kalau dulu harga RM27 tapi sekarang RM33. Untuk yang tak tahu kat mana nak beli, boleh pergi kat Farmasi Alpro dan boleh terus rujuk kat kaunter sebab produk nim barangan terkawal so you cannot find it at rak. Produk ini dihasilkan di New Zealand.

Ingredients
1%  of alcholic solution of clindamycin
35% w/v isopropyl alcohol

How to use
Wash and pat dry for face
Use it twice at affected area by dabbing it (advisable) but I rolling jer


Pregnancy and Nursing mother are not allowed to use this product since the ingredients is excreted into breast milk and as well as children under age 12.

Front view of Topicil with clear glass bottle with volume of 28ml

The details of how to use it

On top covered by kain kasa


For  first time use, awak kena tekan ke bawah untuk pastikan liquid keluar tapi jangan selalu tekan. Tekan lembut untuk keluarkan cecair dan dab into your face. Once the pimples clear up dah boleh stop la guna. Beli produk untuk clearkan parut la pulak.


The circle never stop. Hahahahah. Bukan senang nak cantik. Cantik memerlukan pelaburan yang besar. Itu pun masih tak cantik. Penat erhhhh... Hahahaha. Saya pun pakai masa breakout sahaja lepas clear I stop using it so it last long like 6 months ++.


Oklah, setakat itu sahaja coretan hari ini. Stay safe everybody. Stay Home. We Love You but I hate myself. Macam mana tuh??? Sedih nau kalau fikir pasal hidup kat dunia nim. Doakan saya juga kuat ye semua.  Kalau nak tanya cepat, boleh DM kat instagram sebab saya jarang tengok komen. Komen akan dibalas cuma lambat la sikit. Komen akan dibalas jangan risau kerana saya sayang akan readers saya.

Sebelum saya mengundurkan diri  moh la saya belanja gambar Green Tea Roll Cake. My favorite sampaikan mak cik bakery pon dah cam saya. Repeat makanan yang sama tanpa jemu. Oh Allah please guide me to stop eating sweets and deserts. 


Green Tea Swiss Roll


Menggiurkan bukan? Roll cake yang lembut dengan krim beserta kacang merah. Nikmat Allah yang mana kau dustakan? Hahahaha. Dah kek nim memanggil-manggil dari dalam peti sejuk. Nafsu makan, sila tahan diri anda. Jangan self harm yourself with sugar. 

Goodbye for now...ta ta




Repurchase? DEFINITELY


Rating ⭐⭐⭐



3 komen:

  1. Kita terliur tengok kek tu.. hahaha.. Tq awak 1stime dgr produk nie. Boleh try nanti harga harga pun affordable . Dekat Shopee ada jual dok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. G la cari kat bakery sana..ada kot..shopee xdop sbb ye ubat terkawal kena cari kat farmasi

      Delete

 
Top