Friday, March 5, 2021

OLIVIA Thinning Hair Scalp Wash Review

 Salam 21 Rejab1442 Hijrah


Selamat Tahun Baharu 2021 walaupun sekarang dah bulan Mac 2021. Masih berbaki 30 lebih hari sebelum Ramadhan 1442 Hijrah menjelma. Semoga Allah menemukan kita semua ke Ramadhan tahun ini.
Semakin bertambah tahun semakin menginjak usianya. Nikmat kesihatan semakin ditarik dan untuk tahun kebelakangan ini nikmat bebas ke sana ke sini ditarik. Kita masih lagi dalam mode berperang menentang 
Covid-19 pun masih belum berakhir. vaksin telah pun sampai ke negara kita dan usaha untuk mengvaksinkan rakyat masih dalam proses. Sebab itulah kita masih lagi 
 dan kita diingatkan untuk duduk di rumah, kurangkan aktiviti di luar sekiranya tiada urusan penting. 

Entri kali ini saya ingin tambahkan perkongsian produk penjagaan rambut. Saya baru sahaja buat review RYO Shampoo RYO Hairlosscare (boleh klik).

Saya mempunyai masalah kulit kepala berkelemumur dan rambut gugur. Sudah banyak shampoo saya beli dan dah banyak jenama dah saya pakai. Name it; Dove? Pentene? Follow Me? Sunsilk? OGX? Head and Shoulders? Selsun? Semuanya tak menjadi.

Baru-baru ini viral shampoo hairloss dari farmasi terkenal Malaysia Alpro Pharmacy saya pun apalah lagi, grab la satu. Bukan apa, mengharapkan produk ni sesuai dengan saya. Kalau sesuai, sumpah saya tak cari yang lain.

Okaylah, meh saya perkenalkan produk tersebut

Taraaaa

OLIVIA Shampoo for Thinning Hair

Front view

Back view
Ingredients : Ginseng, Arnica, Sage 
First Ingredients adalah water so produk ini merupakan water based produk dan ianya sesuai untuk semua orang

Texture : pekat dan ianya berbuih
RM 33.00 (member price)


Overall Review

 Produk ini saya baharu sahaja beli minggu lepas dan baharu sahaja pakai 2 kali. Saya sangat pasti selepas shampoo, kulit kepala saya tersangatlah gatal dan I have flaky dandruff. Mulanya saya sangkakan memang kulit saya bermasalah tetapi after 2nd wash pon seteruk itu saya stop penggunaan. Alhamdulillah ok selepas saya pakai shampoo yang sedia ada. .Untuk rambut gugur pula, saya tak pasati sama ada produk ini membantu untuk mengurangkan atau melebatkan rambut sebab produk ini perlu di pakai berterusan sekurang-kurangnya 3 bulan. I totally stop penggunaan shampoo ini but I do find it has quite pleasant smell and it does not weigh it down or make my hair flat. Saya stop sebab it does makes my scalp itchy and dandruff. I wish to show you my scalp after used this but I cannot. My aurat kan. hihihihi

Repurchase : Big NO


Sesiapa berminat dengan produk nim boleh contact saya. I want to give it to you and all you need is just bear the shipping fee.

Thank you

Adiosss ~ ~

UPDATE
Shampoo nim saya dah kasi orang. She DM me kat Twitter
Thank you




6 komen:

  1. worst, i using Olivia Classic Grey Hair Scalp Wash, my hair drop almost botak. when i notice already immdiately stop it. very worst shampoo i have.

    ReplyDelete
  2. over claim ke awk product nie. sian awak..

    ReplyDelete
  3. Sy pakai but.. its ok with me.. no itchy scalp pun. Maybe depend pd sesetengah org kot. Betul ke nak bg.. ada lg tak? Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut orang kot..ala, sorry sebab saya dah kasi org yang dm kat twitter bulan puasa lagi..sorry

      Delete

 
Top