Tuesday, August 4, 2015

PULAU PERHENTIAN, Syurga Lautan

Assalamulaikum

Sekarang nim saya nak bercerita tentang Pulau Perhentian. Siapa tak pernah dengar pulau nim? Please raise your hand. Like seriously? Well, let me introduce to you Pulau Perhentian. Pulau Perhentian terletak di negeri Terengganu dan dibawah daerah Besut. Bagi kaki travel, korang boleh ambil bus S.P.Bumi di Stesen Bus M.B.K.T ke Kuala Besut dan it will take you one hour and a half to reach there.

Korang kena naek bot ke sana and it cost you RM70 return. Naik bot pulak will take you around 40 minutes dan korang akan mengalami tekanan jiwa sebab ombak yang memukul boat. Kalau yang mabuk laut, jangan jadikan sebab itu yang menghalang anda menikmati keindahan ciptaan Allah.

You can choose to spend night at Long Beach if you like night entertainment or you can choose somewhere else to have a peaceful night. This picture I took it from Coral View Island Resort and it was dusk scenery




Disebabkan saya memilih untuk naik boat pukul empat maka masa ini jelah sempat untuk saya snap gambar. Oleh sebab saya selalu menginap di Coral View Island Resort, saya akan sertakan sekali gambar pagi
I will always masuk pulau sebab this is one of my work scope dan saya selalunya akan pergi ke Long Beach waktu tengahari (panas yang amat). Saya akan snorkeling waktu pagi sebab takdelah matahari tuh terik sangat.


Ini punya gambar at turtle point. Korang kira bertuah jika dapat jumpa turtle sebab kadang-kadang bukan turtle yang takde tapi air laut yang keruh, yelah boat lalu- lalang ambil penumpang tapi jangan bimbang diaorang akan lalu kat laluan boat la bukan kat atas kepala uolls. Korang boleh ambil pakej yang mahal dang murah sebab semuanya tertakluk kepada poket masing-masing.
Time nim adalah gambar kami baru lepas mengalami gangguan mental sebab boat yang melawan ombak (pening-pening, mabuk laut semua ada). Saya xdelah kisah sangat sebab dah memang kerja saya akan masuk pulau dan bahagia sebab dapat tengok kawan-kawan dari UM(Universiti Malaya)  nim heppy masuk pulau

4 komen:

 
Top