Tuesday, June 28, 2022

Hadiah Hari Lahir Jun 2022

 Assalamualaikum dan Salam 29 Zulkaedah 1443


Bulan Zulkaedah merupakan bulan kelahiran aku untuk tahun hijrah dan Jun pula bulan kelahiran untuk tahun masihi. Alhamdulillah Allah masih memberi pinjaman nyawa sehingga ke hari ini. Syukur setiap hari. Setiap orang diuji dan tak kurangnya aku. Aku tetap diuji tapi Allah tidak akan membebankan seseorang hambanya dengan ujian yang tak mampu di galas. Doalah senjata umat Islam dan berdoalah mengharapkan Allah memakbulkan doa-doa kita semua. Aamiin. Sama ada cepat atau lambat maka bersangka baiklah kita dengan peraturan hidup kita.


Dari awal bulan aku sibuk, kena mengikuti program anjuran Tourism Malaysia berkampung di Kedah dan Perlis selama enam hari dan Alhamdulillah aku seronok. Peserta paling muda, paling tak senonoh, kepala masuk angin dan aku harapkan peserta-peserta lain tidak membenci atas peragai kebudak-budakkan aku. Aku sampai rumah pon 11 Jun 2022, hari lahir aku. Satu hari aku tidur, deep sleep, tidur kepenatan. Almaklumlah kalau ikut program memang tak cukup tidur. Tidur lewat malam dan bangun awal pagi cukup memberi impak kepada kitaran tidur aku. Maka aku pun melalui hari-hariku seperti biasa, makan bangun dan tidur. Then sambung lagi kursus untuk 3 hari lepas 3 hari berehat. Jadual yang sangat pack dari awal bulan hingga pertengahan bulan Jun 2022.


After a few days, aku dapat parcel. Aku dah dapat rasakan ada orang yang kirimkan hadiah. Hari aku bergerak untuk kursus tuh aku dapat satu parcel. Alhamdulillah Hidayah (Mok Dayah) kirimkan hadiah hari lahir.


Kerongsang untukmu dari Mok Dayah

Terima kasih Mok Dayah


Lepas balik kursus 3 hari, aku dapat another parcel. Yang ini aku tak tahu dari siapa sebab tak ada any note. Rupa-rupanya my 90s sister.
They gave a handbag
My style

Terima kasih 90s Sister
Dari kiri
Shafarah, Syakirah, Syahirah
Roslina, me, Ku Munirah

Then the same day I got another call to pick up parcel and this time from Safuwan Amir


Key cover my car
saje je kan


Last but not least from Johor, Nur Syafiqa Syahida. Yang ini JnT call lewat petang sangat, pukul 7 nasib baik dah ada kat rumah.

Keychain
Katanya suh gantung dalam kereta
Adoi hari-hari tengok muka dia
Naik jemu kita




Terima kasih semua atas ingatan dan hadiahnya. InshaAllah akan ku guna dan ku simpan sampai bila-bila. Memori ini akan kekal sampai bila-bila selagi nyawa dikandung badan.


Terima kasih ❤










0 komen:

Post a Comment

 
Top