Monday, June 22, 2020

Review SIMPLE Water Boost Micelar Gel Wash




Salam 1 Zulkaedah 1441

Berakhirnya syawal 1441 di musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Tahun nim dalam sejarah sambut raya sorang-sorang di bumi Melaka tanpa hidangan raya. Walaupun saya mendapat jemputan dari rakan sekerja untuk beraya di rumah mereka pada 1 Syawal namun saya memutuskan untuk stay at home untuk kurangkan jangkitan Covid-19. Alhamdulillah Malaysia makin pulih dan kite perlahan-lahan untuk kembali ke normal lama.
So semua, kekalkan jarak 1 meter dan kurangkan interaksi luar sekiranya tidak penting. Kita mampu lakukan dan kita mampu menang dalam perang virus Covid-19.

Kali ini saya ingin tambahkan perkongsian produk penjagaan muka yang saya pakai sejak beberapa tahun lepas (saya pun dah lupa sejak bila yang pasti lama) dan Alhamdulillah produk ini sesuai dengan kulit wajah saya. Saya mempunyai keinginan untuk mencuba pelbagai produk dipasaran yang saya rasa akan memberikan saya wajah yang lebih sempurna, namun apakan daya kulit wajah saya yang terlalu sensetif.

Name it; Hada Labo? Nivea? Olay? Garnier? Eversoft?
Semuanya make my skin worst. Jadi saya akan patah balik kepada Simple cleaser. Saya pernah pakai Simple Refreshing Cleanser dan juga Simple Moisturizing Cleanser. These two work well on my skin. Last year Simple keluarkan range skincare baharu Water Boost dan saya apa lagi, grab it la.

Alhamdulillah it works well
Texture sama je macam Simple Refreshing Facial Wash
Gel pembersih jernih dan tidak berbuih



Pros
  • works well
  • reasonable price
  • does not make skin breakout
  • effective (slowly but surely)
Make sure you apply toner after clean you face and followed by moisturizer.

Repurchase? Absolutely - Dah siap simpan stok masa guardian buat sale 40%

Rating  ⭐⭐⭐⭐☆ 



0 komen:

Post a Comment

 
Top